Andreja Markulin, voditeljica ljudskih resursa za jugoistočnu Europu
Andreja Markulin u tvrtki RÖFIX zaposlena je punih 6 godina. Svoj karijerni put u RÖFIX-u započela je u travnju 2017. kao asistentica uprave za jugoistočnu Europu, a prije nekoliko mjeseci preuzela je funkciju voditeljice ljudskih resursa.
Razgovarajući s kolegicom Markulin saznali smo da asistentska pozicija u RÖFIX-u podrazumijeva lepezu raznorodnih poslova i zadataka: internu komunikaciju, komunikaciju s eksternim klijentima, prevođenje, administraciju reklamacija, uredsko poslovanje, upravljanje voznim parkom, ažuriranje opisa proizvoda i tehničke dokumentacije u sustavu za upravljanje proizvodima, upravljanje procesima i aktivnosti vezane za HR, ugošćavanje posjetitelja. Dinamika asistentske uloge Andreji je, obzirom na prethodno radno iskustvo, uglavnom već bila poznata. Andreja je, naime, po završetku fakulteta pa sve do kraja 2014. radila kao pomoćnica direktora, prevoditeljica i koordinator prodaje i marketinga u maloj tuzemnoj kompaniji koja se na hrvatskom tržištu profilirala kao prodajni zastupnik velikih kataloških kuća s matičnog njemačkog tržišta.
„Uloga koju kad obavljaš moraš znati o svemu ponešto, a o ničemu sve ili, kako sami si često znala tepati » katica-za-sve«, a koja osobu nauči na to da svaki zadatak, ma koliko trivijalan se činio, sa sobom nosi neprocjenjivo operativno iskustvo.“
Nakon nepunih godinu dana rada u RÖFIX-u, kolegicu Markulin uzeli su u obzir kao kandidatkinju za sudjelovanje u internom razvojno-edukacijskom programu – MDP (Management Development Program). Razvojni program kreiran je specijalno za potrebe koncerna FIXIT GRUPPE i uključivao je zaposlenike i zaposlenice sa znanjem njemačkog jezika i barem koju godinu radnog iskustva više od onih 10ak mjeseci koliko je Andreja bila u kompaniji. Naša Andreja programu se priključila kao zamjena bez prevelikih očekivanja. Kako nam je Andreja otkrila, tadašnji direktor samo joj je rekao: »Andreja, ovo vam je prilika družite se s kolegicama i kolegama, razmijenite iskustva i steknete nove kontakte.«. Andreja ističe kako se u program uključila pomalo suzdržano, iako otvorena za nova iskustva, informacije i edukacije. Autodidakt kakva je, voli učiti nove stvari, istraživati i preispitivati stečena znanja i iskustva. U stvari ju veseli cijeli put koji kroz usvajanje različitih vrsta sadržaja iz različitih izvora vodi do trenutka spoznaje da je stekla neko novo znanje ili svladala neku novu vještinu, učinivši ih svojima.
Odluka o tome da se priključi i formalnom, specijalističkom programu edukacije za voditelja ljudskih resursa u Andreji se „kuhala“ relativno dugo nakon završenog MDP programa, kako nam otkriva, otprilike nekih godinu dana. Nakon poduljeg istraživanja i proučavanja edukacijskih programa raspoloživih na lokalnom tržištu, odlučila se za jedan, investirala i krenula. Cilj joj je bio dignuti razinu standarda i kvaliteta osobnog performansa u obavljanju povjerenih joj radnih zadataka na višu razinu i steći kompetencije koje će joj to omogućiti. Nakon završene edukacije i stjecanja diplome voditelja ljudskih resursa, Andreja je imala u planu i dalje raditi na sebi, usavršavati se i prikupiti što je više moguće praktičnog iskustva u tom području. Kao i uvijek, bez pretenzija i prevelikih očekivanja.
Za nastavak razvoja karijera na području ljudskih resursa posebno je zahvalna ondašnjem direktoru regije, gospodinu Konradu Lampeu i voditelju prodaje, a sadašnjem direktoru zemlje, gospodinu Petru Perkoviću na prilici i povjerenju koje su joj ukazali. Rad, trud i ljubav prema poslu nisu ostali nezamijećeni te je u siječnju 2023. prihvatila ponudu za preuzimanje nove uloge u organizaciji – uloge voditeljice ljudskih resursa.
Na pitanje koje joj je nabolje iskustvo u RÖFIX-u, Andreja nam otkriva da je svaki puta iznova ugodno iznenadi otvorenost i perceptivnost managementa prema mišljenju, stavovima i perspektivi svih zaposlenika, čak i onda kada ti stavovi nisu u skladu s njihovima.
Kolegica Markulin kaže da su dva su najveća izazova s kojima se susreće: rad s ljudima i prihvaćanje promjena. „Najljepše je i najizazovnije raditi s ljudima“, ističe Andreja. Stava je da voditelj ljudskih resursa mora pronaći vrijeme i imati razumijevanja za sve i biti u stanju iznaći optimalan način funkcioniranja sa svim osobnostima, s onima s kojima je jednostavno, ali i onima s kojima je veći izazov raditi. Također navodi da je vrlo je važno iskazati uvažavanje i iskreno prihvaćanje razlika, izdižući se, koliko god je to moguće, iznad predrasuda i ograničavajućih vrijednosnih sudova. A to je teško, neki bi rekli i nemoguće. Zato uči i radi na sebi svaki dan i trudi se funkcionirati upravo na takav način.
Druga pojavnost koja Andreju može izbaciti iz nekakve pozitive i pokolebati u radu je kako saznajemo, kategoričko odbijanje prihvaćanja promjena. Pogotovo u današnje vrijeme kada su promjene, i pozitivne ali i negativne, intenzivnije i brže nego ikada ranije. „Želiš li poslovati održivo, dugoročno i kvalitetno, prihvaćanje promjena apsolutna je nužnost, a ne stvar osobnog izbora“, ističe Andreja.
Na pitanje što RÖFIX čini dobrim poslodavcem, Andreja spremno odgovara: „U današnje vrijeme stabilne i pouzdane kompanije prava su rijetkost. RÖFIX je upravo jedna od njih. Stabilan, ozbiljan, pouzdan. Ono po čemu se ističemo su i prilično ravne hijerarhijske strukture koje skraćuju komunikacijske puteve od zaposlenika do uprave što u konačnici rezultira visokom dinamikom poslovanja i agilnošću organizacije. Jedna od 4 ključne vrijednosti koncerna FIXIT GRUPPE čija je RÖFIX tvrtka članica su njeni zaposlenici. RÖFIX ulaže u edukaciju i razvoj stručnih i osobnih kompetencija svojih zaposlenika te u razvoj pozitivnog radnog okruženja. Uz kvalitetne financijske uvjete to su ključni čimbenici koji postojeće zaposlenike zadržavaju u kompaniji na dug vremenski period.“